- 14.03.2019
- 2434
У 2014 році, коли про компанію Xiaomi в світі говорили тільки гіки, а в Україні знали кілька сотень людей, співвласник і директор компанії NIS – дистриб'ютора електронної техніки, Олександр Ширков вирішив ризикнути і привести Xiaomi в Україну.
Йому і команді NIS імпонувала бізнес-модель молодого китайського стартапу, його відкритість до інновацій та готовність не копіювати, а розвивати передовий досвід.
І тоді почалася ця історія. Ніхто не знав, що в своїй справі А. Ширков дійде до особистого знайомства з топ-менеджерами Xiaomi, найширшої взаємодії з продуктами компанії, а потім і знайомства з її репресивним апаратом.
Забігаючи вперед, можна сказати, що в українського дистриб'ютора все закінчилося відносно вдало.
І в протистоянні з технологічним гігантом, який виріс до континентальних бюджетів, теж.
Днями авторитетний арбітраж – Всесвітня організація захисту інтелектуальної власності (WIPO) прийняла рішення за позовом Xiaomi до компанії NIS про порушення авторських прав: в позові відмовити і залишити домен Xiaomi-Mi.com у власності NIS.
А починалося все дуже добре.
Починаючи з 2014 року, за підтримки NIS, було створено співтовариство українських фанатів MIUI та Xiaomi, яке до сих пір успішно функціонує і щодня допомагає українським користувачам програмного продукту Xiaomi вирішувати виникаючі проблеми.
Спільнота проводило безліч онлайн та офлайн акцій, зустрічей фанатів MIUI, презентацій нових продуктів Xiaomi, розширювалася і поступово стало основою для
більш широкого об'єднання, присвяченого продукції екосистеми, продукції Xiaomi та партнерів, а в їх число входить більше сотні різних компаній.
Була створена перша і єдина в Україні мережа авторизованих сервісних центрів.
Але в середині 2016 року Xiaomi вирішила зробити експансію в Європу і прийшла в Україну.
Однак, рішенням пекінського керівництва, дистриб'ютором продукції була обрана інша компанія, яка тут же почала користуватися своїм «наближеним» положенням, фактично заборонивши будь-кому ввозити і продавати продукцію під брендами Mi, Xiaomi та Redmi в країні.
У той же час і пекінський офіс почав агресивні дії щодо викорінення згадок своїх брендів сторонніми особами, організаціями та комерційними суб'єктами.
Для компанії NIS настали важкі часи, оскільки основна частина її діяльності була прив'язана до цих брендам.
Довелося відмовитися від сервіс-центрів і магазинів з поєднаннями Mi.
Потім настала черга доменів.
І хоч в Пекіні не завжди могли довести точність ідентифікації своїх торгових марок (тільки брендів Mi зовсім недавно існувало близько десятка в глобальному масштабі), в NIS прийняли рішення не псувати відносини і почати процес передачі прав на торговельні марки з ідентифікацією Xiaomi та Mi, зареєстровані в Україна.
Але китайський дракон вимагає все до кінця. І Xiaomi звернулася в WIPO з вимогою визнати домен Xiaomi-Mi.com кіберсквоттерством і відібрати у NIS міжнародний домен, передавши його на користь пекінської компанії.
Вивчивши всі матеріали і обставини справи протягом 3-х місяців, WIPO, прийняла рідкісне для себе рішення і китайцям відмовила.
Потрібно сказати, що в 99% випадків в цьому році позови позивачів були задоволені.
Феміда не вперше схиляє чашу терезів на користь NIS в суперечці з китайським гігантом і це вселяє надію, що не все в світі вирішується грошима.
Можливо, і в Україні позитивно вирішиться і головне питання: можливість всім, хто хоче і може, легально торгувати офіційною продукцією Xiaomi, і надати конкуренції, а не митним заборонам, регулювати бізнес в найбільшій країні Європи.