- 29.05.2015
- 1337
Днями пройшла конференція Re/code, на якій виступив віце-президент Xiaomi Хьюго Барра з пізнавальною промовою. Бразилець поділився з журналістами секретом цінової політики компанії і пояснив на пальцях, чому продукція Xiaomi має такі конкурентні ціни.
Хьюго Барра почав свою промову з розповіді про те, як «піднімалася» Xiaomi. Хитра стратегія розвитку припускала низькомаржинальні продажі пристроїв, а окупність повинна була прийти до компанії за рахунок обсягів поставок. Звичайно в компанії не морочилися на рахунок офлайн маркетингу, а також побудови мережі з офланй магазинів. Xiaomi - це чистісінька Інтерент-компанія.
На ділі це означає, що Xiaomi виробляє якісний продукт, але заробляє на ньому набагато менше, ніж наприклад Apple, Samsung або Huawei. Однак поширення чуток про якісні та бюджетні рішення, швидко приводять до компанії нових клієнтів. За рахунок цієї фішки збільшуються продажі і прибуток корпорації.
Також, Хьюго розкрив, ще один важливий секрет про Xiaomi: на чому ще заробляє компанія - це на здешевленних електронних комплектуючих.
Як це працює - дуже просто. У компанії дуже багато постачальників з якими вони перебувають у «теплих» відносинах. Наприклад Qualcomm:
Для виробництва смартфонів укладаються контракти з постачальниками: Qualcomm, Samsung, Leadcore, JDI, Sony та іншими. При цьому Xiaomi НЕ накручує багато на готовому виробі. З часом компонент, наприклад процесор починає «застарівати» і дешевшати. Після певного часу компанія вже купує процесор за умовні не $ 32, а за $ 20, в той час коли підсумкова ціна пристрою не змінюється.
На цей момент чистий прибуток збільшується. Виходить, що Xiaomi закладають ціну своїx пристроїв на перспективу - якщо на початку компанія не отримує свій прибуток, то з часом це окупається. Геніальна схема.
Однак, Хьюго Барра також повідомив, що компанія намагається не перегинати палицю і лояльно ставитися до своїх клієнтів. Xiaomi часто знижують ціни на смартфони, коли їх життєвий цикл добігає кінця.
Відмінний приклад Mi4 - ціну якого Xiaomi знижували вже два рази для Китаю. Ще віце-президент сказав, що компанія робить зниження цін для того, щоб «залишатися агресивним» (мається на увазі цінова політика в порівнянні з конкурентами).