- 02.07.2015
- 1428
«Бразилія - четвертий за величиною ринок смартфонів у світі, а для нас вона стане стартовим майданчиком для виходу в Латинську Америку», - заявив, виступаючи на презентації в Сан-Паулу, колишній топ-менеджер Google Х'юго Барра, який нині відповідає в Xiaomi за міжнародну експансію.
В Азії, де Xiaomi торік продала більше 60 млн смартфонів, важливими чинниками зростання бізнесу компанії були онлайнові спільноти і «маркетинг на основі сарафанного радіо» у соціальних мережах. Xiaomi використовує тільки «усно» варіант маркетингу і продає свою продукцію через мережу, що дозволяє їй істотно знижувати витрати. Тим часом Бразилія відрізняється високим рівнем імпортних мит і щоб вирішити цю проблему, Xiaomi налагоджує місцеву збірку своїх пристроїв у партнерстві з Foxconn, а також намагається вишукати місцевих постачальників окремих компонентів начебто батарейок.
«Пропонована нами схема створення цінності та модель бізнесу ідеально пристосовані для умов Бразилії, - пояснив Барра. - Ми сфокусовані головним чином на електронній комерції, а люди у цій країні вже звикли купувати товари через інтернет. Зараз, коли економіка переживає спад, у нас з'явилася унікальна можливість для появи на цьому ринку ».
На перших порах Xiaomi планує продавати свої смартфони на декількох великих і динамічних ринках.
На думку багатьох аналітиків, міжнародна експансія - найважливіша умова для досягнення поставленої керівництвом компанії мети: продати цього року не менше 100 млн смартфонів. «У Китаї зростання сповільнюється, - говорить Бен Баджарін, аналітик з Creative Strategies, маючи на увазі не надто вражаючі квартальні результати в останні півроку. - Компанія планує діяти дуже агресивно в Бразилії та Індії. Від успіху саме на цих ринках буде залежати подальше зростання її бізнесу».
Баджарін зазначає, що в Китаї Xiaomi доводиться запекло конкурувати з Huawei і Samsung у середньому ціновому діапазоні, а також враховувати активізацію Apple і зростання популярності моделей iPhone. Втім, як запевняє Барра, у Китаї бізнес Xiaomi поки росте досить впевнено. На бразильському ринку телефони Redmi 2 з екраном 4,7 дюйма будуть прямо конкурувати з продукцією Samsung і місцевої компанії Blu.
Паралельно із запуском бразильського проекту Xiaomi оголосила про призначення свого нового фінансового директора. Цей пост зайняв Шоу Цзи Чию, у минулому партнер в інвестиційному фонді Юрія Мільнера DST, фінансувавший такі компанії, як Airbnb, Facebook, Twitter і саму Xiaomi. «Шоу Цзи зарекомендував себе як успішний інвестор і відмінний фахівець з фінансів, - заявив Лей Цзюнь, генеральний директор Xiaomi. - Він одним з перших зрозумів цінність Xiaomi і допоміг DST інвестувати в нашу компанію».