- 03.03.2017
- 1743
Huawei є технологічною компанією, Lenovo - торгівельною компанією, Apple - дизайнерською компанією ... Це, звичайно ж, коротке, неповне і не до кінця точне визначення спрямованості роботи компаній, але воно в цілому відображає загальне уявлення про них.
А що ж можна сказати про Xiaomi?
Багато людей розглядають Xiaomi як маркетингову компанію. Маркетингова стратегія Mi - результат роботи «сарафанного радіо», яке починається з фанатів надійних і рентабельних продуктів Xiaomi і закінчується звичайними споживачами.
Яку б галузь ми не взяли, якщо мова заходить про Mi - ми насамперед чуємо відгуки про її маркетингову стратегію:
«Креативна складова маркетингу Xiaomi дуже ефективна і гідна нашого розгляду».
«Xiaomi не розглядається в контексті технічного потенціалу та культурної спадщини, але варто звернути увагу на її маркетингову стратегію».
«Орієнтуйтеся на довготривалий розвиток компанії і на комплексну маркетингову стратегію, і в результаті Ви не зазнаєте маркетингової поразки».
Протягом тривалого часу весь світ стежить за великою кількістю маркетингових інструментів Xiaomi: використання соціальних мереж і запуск лотерей - онлайн-покупки, фан-ком'юніті. Кожен випуск нового продукту компанії - це своєрідний фан-карнавал.
Mi пережила чарівний підйом у розвитку і стала явищем, про яке «гудуть» вітчизняні та зарубіжні ЗМІ. Така реакція ЗМІ зіграла на руку Xiaomi, так як вони, певною мірою, стали частиною компанії, рекламуючи її і виступаючи свого роду «посередниками» в мережевому маркетингу.
Один з партнерів Mi - пан Лі Вонк'янг (Li Wanqiang) написав книгу про методологію Xiaomi, яка називається "Почуття партнерства" ( "Sense of participation"). Спершу, "Почуття партнерства" - це не просто маркетинг, це спосіб використовувати Інтернет в області якості виробництва в молодому бізнесі нової філософії. За словами Лей Цзюня, це те, що називається "народженням дружби".
Xiaomi породила велику кількість підприємців, які приєдналися до вивчення діяльності Mi і, головним чином, до вивчення Інтернет-маркетингу.
Xiaomi створила екосистему Mi. Існує думка, що, коли ми дізнаємося про всі маркетингові інструменти Xiaomi (а це нескладно), стратегія розвитку Xiaomi втратить всі свої переваги. Але насправді, жодна компанія, що займалася вивченням екосистеми Mi, ще не досягла таких значних результатів як Xiaomi. Хоч Xiaomi і має перевагу першопрохідця, її маркетинговий потенціал не використовується на повну потужність. Цікаво, який "бум" чекає індустрію, коли маркетологи китайської компанії зможуть "розвернутися" на всі 100% ?!
У бізнесі з виробництва смартфонів Лей Цзюнь свого роду аутсайдер (його компанія дуже молода в порівнянні з багатьма конкурентами), але так як він вже 20 років працює в галузі технологічних інновацій і сьогодні його компанія є безсумнівним лідером в цій області, можна говорити про те, що він орієнтований на технологічні нововведення і має більш глибоке розуміння процесу, ніж будь-хто. Складно уявити, що Лей Цзюнь в розвитку своєї компанії орієнтується на довгострокові маркетингові стратегії. Його стиль - це постійні інновації та відстеження останніх споживчих тенденцій. Завдяки своєму неймовірному таланту він дає людям саме те, «що їм потрібно».
Багато хто думає, що окрім маркетингу Xiaomi нічого додати. Слід зазначити, що число патентів, наданих Xiaomi, якщо не найвище, то одне з найвищих. Іншими словами, Xiaomi може зайняти місце серед компаній в одній «вікової категорії» з найбільшим числом патентів.
На сьогодні в Китаї технологічна інноваційна еталонна компанія Huawei, яка лідирує в світі за кількістю патентних заявок, за 21 рік існування (дані на 2008 р.) стала володарем 2833 патентних ліцензій. Xiaomi за 6 років роботи (дані на 2016 р.) отримала 2895 патентних ліцензій.
Незалежно від кількості людей, які роблять все можливе, аби принизити патенту цінність Xiaomi, Ви не можете не визнати той факт, що Xiaomi - не по роках розвинена "дитина", найбільшою проблемою якої є її вік.
У мобільній індустрії, в якій ринок переповнений і конкуренція зростає щодня, занадто багато компаній уходять в нікуди. Також варто зауважити, що формати VCD, DVD вже відживають свій вік, а інноваційні технології Лей Цзюня процвітають, завдяки тому, що він не слідує звичним маркетинговим шляхом.
У концепції програміста Лей Цзюня, навіть, якщо вся промисловість з виробництва смартфонів зазнає невдачі, вона повинна залишатися технологічною, а не вдаватися до запровадження рекламних і маркетингових компаній. Лей Цзюнь не збирається витрачати багато часу на вибудовування маркетингової стратегії.
25 жовтня 2016 був анонсований Mi MIX, який приємно здивував уесь світ. Ми знаходимося на конференції дружнього співтовариства сайту: "Mi MIX є найкрасивішим смартфоном на Землі, якому немає аналогів на сьогодні".
У перший раз Xiaomi стала тією технологічною компанією, яка підтвердила ефективність своєї своєрідної стратегії розвитку.
28 лютого 2017 року компанія Xiaomi представила свій перший мобільний чіп SoC Pinecone S1 (Surge S1), що ще раз підтвердило технологічну ідентичність компанії.
Якщо Ви бажаєте заробити багато грошей на продажі смартфонів, Ви можете не створювати ексклюзивний продукт, розроблений з використанням передових технологій, а просто розмістити оголошення: «Самий просунутий продукт». Але, якщо Ви хочете стати найбільшим світовим лідером у бізнесі смартфонів, Ви повинні безперервно отримувати задоволення від науки і техніки, і не боятися стикатися з технологіями, складними в реалізації, навіть, якщо на даний момент вони виглядають нерентабельними.
Можна зрозуміти, чому Лей Цзюнь вибрав саме технологічний шлях розвитку своєї компанії - єдиним життєздатним способом розвитку він вважає економічно ефективну технологічність.
Xiaomi - технологічна компанія, і це її єдине і правильне рішення!