- 07.08.2017
- 1529
22 липня 2017 року співзасновник і віце-президент компанії Xiaomi, відповідальний за дизайн системи MIJIA, відвідав елітний форум "Innovation Change World" каліфорнійського коледжу Art Center College of Design, де виступив з доповіддю.
«Виробництво, інновації, комерціалізація» - ось головні складові концепції дизайну, зі слів Лю Де (De Liu).
Близько останніх трьох років Лю Де відповідає за розвиток Екосистеми MiJia. І продукція, яка випереджає час, є фундаментальним поняттям філософії розвитку Екосистеми.
Тема доповіді - «Творець»
Уже три роки Xiaomi прагне розвинути свою Екосистему, досліджуючи і застосовуючи нові технології. Для того щоб така велика компанія, як Xiaomi, залишалася провідною на ринку, їй потрібно «випереджати» час. Йдеться про конкурентну боротьбу з компаніями, дохід яких оцінюється в більш ніж сто мільярдів юанів.
Створюючи і розвиваючи свою екосистему, Xiaomi дивиться на десятки років вперед, створюючи якісну продукцію, яка приваблюэ покупця, і, відповідно, приносить компанії прибуток.
Технологія «Інтернет речей», покращений підхід до споживача і розвиток роздрібних точок - головні «кити» концепції розвитку Екосистеми.
Продукти «завтрашнього дня»
Технологія «Інтернет речей», де все взаємопов'язано
Інтернет пережив 3 стадії розвитку в області розумних гаджетів:
- Перша - ера комп'ютерів. Поява комп'ютерів і їх підключення до всесвітньої павутини.
- Друга - ера мобільного інтернету. Смартфони і мобільні пристрої можуть об’єднуватись в єдину мережу.
- Третя - ера взаємодії всіх електронних гаджетів. Електронні прилади, побутова техніка, транспорт, яким можна управляти через Мережу, створюють різні сценарії взаємодії.
Так, близько трьох років тому, була створена Екосистема MiJia, яка допомагає розвитку багатьох стартап-проектів. На сьогодні 89 компаній входять до складу Екосистеми. 30-40% «розумної» техніки на території Китаю - це товари Екосистеми.
Одним з перших «розумних» продуктів Екосистеми є робот-пилосос Mijia Robot Vacuum, який за набором «розумних» характеристик нічим не поступається смартфону. Гаджет можна контролювати за допомогою спеціального додатку Mi Home, який взаємодіє з iOS і з Android-платформами. Робот аналізує свої переміщення і самостійно прокладає маршрут прибирання. Ви також можете управляти пилососом віддалено, перебуваючи поза домом.
Спочатку люди не наважувалися купувати робот-пилосос, але, через рік, ситуація значно покращилася. Робот-пилосос - це один з продуктів «завтрашнього дня». Чому? Відповідь проста - користуючись продуктами Екосистеми, які управляються зі смартфона, ви, навряд чи захочете повертатися до звичайних речей. Користуючись розумною зубною електрощіткою, Ви вже не захочете братися за звичайну зубну щітку. Такі продукти - продукти майбутнього, продукти, з якими не хочеться повертатися до вчорашнього дня.
За минулі кілька років було випущено близько сотні розумних пристроїв. Об'єднуючи їх в одну мережу, можна отримати досить багато цікавих рішень.
Пекін, Шанхай, Гуанчжоу, південно-східне узбережжя Китаю – це ті економічно розвинені райони, де продукти Екосистеми завоювали величезну популярність. Тайвань також «поважає» Екосистему: за місяць було продано близько 3 млн. одиниць робота-пилососа.
В'єтнам, Корея, Європа, США також входять в ряд шанувальників Екосистеми. Найбільша краудфандингова платформа в світі - це платформа Екосистеми.
Покращений підхід до споживача
Одним з основних моментів у модернізації споживання є коректна оцінка купівельної спроможності.
Протягом двох наступних десятиліть, за словами Лю Де, Китай буде піклуватися про якість і кількість продукції, що випускається. Все більше і більше користувачів будуть мати можливість знайомитися з якісним продуктом.
Давайте розглянемо історію створення лазерного проектора Mi Laser Projector. Ідея про створення з'явилася ще два роки тому. Але виникло питання - чи потрібен Екосистемі гаджет таких значних розмірів? Проекція екрану – 150 дюймів, габаритні розміри - 410×291×88 мм. Ринкова ціна подібних гаджетів досить висока для звичайного споживача. І нам знадобились цілих 2 роки, щоб створити продукт, вартістю близькою до 1 тис. доларів. Але залишалися сумніви. Чи зможе компанія продати проектор за такою ціною? Було вирішено створити близько 2000 одиниць і подивитися на затребуваність проектора. За добу 2056 проекторів були продані. Такий результат ще раз підтверджує, що покупець довіряє якості продуктів Екосистеми, доступних за ціною.
Проектори, телевізори, мультиварки, вентилятори – це лише частина розумних пристроїв, що мають спільну рису - передові технології, технології завтрашнього дня.
Роздрібна торгівля
З кожним роком число споживачів зростає, що тягне за собою необхідність розвитку не лише інтернет-продажів, але і розвиток роздрібної мережі. На сьогодні в Китаї відкрито більше ста оффлайн-магазинів Xiaomi, і протягом наступних 3 років компанія планує збільшити їх число на 2000 одиниць.
Потік покупців в роздрібних точках дуже великий. Попит перевищує пропозицію.
Розглянемо деякі приклади:
- фітнес-браслети Mi Band: заплановано продати 2 млн/рік - продано 14 млн/рік
- навушники: заплановано продати 1 млн/рік - продано близько 8 млн/рік
- очищувачі повітря: заплановано продати 3 млн/рік - продано 200 млн/рік
Екосистема пропонує продукти, які користуються величезним попитом, і компанія готова задовольняти потреби покупця, розширюючи свою роздрібну мережу.
2.4 млн осіб складають клієнтську базу Екосистеми. Екосистема не ставить перед собою меж, випускаючи лише певні продукти. Це величезна бізнес-імперія, яка турбується про потреби своїх клієнтів: смартфони, навушники, дрібна побутова техніка, транспорт, дитячі продукти, засоби особистої гігієни, одяг, постільна білизна і таке інше - все це чудово вкладається в концепцію "Інтернет Речей", яку так любить Xiaomi.
За один тиждень компанія продає до 10 000 матраців, за один день - кілька сотень тисяч рушників і зубних щіток. Екосистема розвивається, перетинаючись з потребами національного споживача, і це тішить!
Висока якість продукції і доступна ціна роблять продукти компанії Xiaomi затребуваними на національному рівні, що може посприяти соціальному прогресу КНР, адже цілі покоління виростуть на продуктах Екосистеми.
Xiaomi прагне стати національною компанією, за прикладом Samsung, найближчим часом.