- 06.12.2014
- 1473
Ця історія з'явиться 15 грудня 2014 на сторінках азіатського Forbes. Чотири роки тому Лєєм Цзюнь був створений новий бренд смартфонів, визнаний як Xiaomi, що в перекладі з китайської означає "маленький рис". За цей невеликий проміжок часу, вплив молодої компанії виявилося дуже сильним. Якісні смартфони за доступною ціною, як шторм пронеслися по мобільному азіатському ринку, захопивши його величезну частину. Зараз, Xiaomi очолює світову революцію, яка вкладає потужну цифрову апаратуру зв'язку, за доступною ціною в мільярди рук. В інформаційну еру, коли на полі бою борються незліченна кількість інтернет- компаній, Mi-смартфони просто рвуть своїх суперників і їх боротьбу за світовий ринок очолює Лей Цзюн, який заслужено названий азіатським Forbes бізнесменом 2014 року.
Китайській компанії Xiaomi, поки ще тільки належить розвиток на ринках США аж до Європи. Наступного року, за статистикою компанії IDC, яка займається дослідженням всесвітнього ринку, видно, що 1,5 млрд світових продажів смартфонів перепадуть на Азіатсько-Тихоокеанський регіон, не включаючи Японію.
У третьому кварталі цього року, Xiaomi вийшов на третє місце після Samsung і Apple .На найбільшому китайському ринку, Xiaomi випередив Apple за ціною і кількістю продажів в 60 млн одиниць, яка виросла з 2013 року в два рази. Також, позаду залишилися такі старі і великі китайські конкуренти як Lenovo, номер один виробник ПК в світі і Huawei Technologies, в даний час один з найбільших постачальників теле-обладнання.
Продажі Xiaomi в першому півріччі 2014 складає $ 5,5 млрд, перевищивши всі показники 2013, в кредитному документі опублікованому в Wall Street Journal, сітчаста склала 566 млн доларів. "Чотири роки тому, я навіть не міг уявити, що ми доб'ємося таких показників ", сказав Лей журналісту Forbes Asia, сидячи в конференц-залі на 15 поверсі, в одній з орендованих Xiaomi офісній будівель, в самому високотехнологічному районі західного Пекіна. За дверима кабінету Лея, в маленьких комірках трудяться вундеркінги оточені апаратними стопками, як звичайні студенти. Скрізь розставлені плюшеві талісмани Mi-Banny, яких фанати розкуповують сотнями тисяч на місяць.
У цьому місяці Лею стукне 45 і швидше за все, він займе восьме місце в списку FORBES найбагатших людей Китаю, з сумою $ 9,9 млрд. Лей справжній трудоголік, за його словами, він працює по 100 годин на тиждень, навіть перебуваючи в домашніх умовах з дружиною і двома дітьми. За цей час його діяльність майже не змінилася, він все ще є главою комп'ютерних технологій в університеті міста Ухань і на відміну від глави компанії Alibaba Джека Ма, який теж є одним з найбагатших бізнесменів, Лей майже не говорить іноземною мовою і рідко виїжджає за терени Китаю. Але в Китаї, він уже став легендою і з задоволенням розповідає історію Xiaomi.
На питання про корпоративну місію, Лей вибирає піднесені вирази з японських мультфільмів. "Наша подорож океан зірок" говорить він.
Xiaomi не вважають себе аутсайдерами через те, що пропонують хороші вітчизняні продукти за справедливою ціною. Наприклад, стандартні телефони Xiaomi продають за кілька сотень доларів, це вполовину дешевше ціни нового iPhone в Китаї. За дослідженнями ринку Kantar, Лей швидше знижує середні витрати пристроїв, ніж інші виробники, а потім поширює цей продукт через інтеренет. Вони примудряються знижувати ціни майже на 10%, за рахунок такої тактики.
Кожен новий продукт представляється з ноткою патріотизму: "У першу чергу моя мета полягає в тому, щоб Xiaomi став національний брендом в КНР, що в свою чергу вплине на всі галузі Китаю." Лей каже Forbes Asia.
Продукти Xiaomi постійно покращуються за пропозиціями користувачів, які вони залишають в соц. мережах, такий підхід дає дуже потужний поштовх продажам, наприклад торік 100 000 телефонів були продані всього за 90 секунд.
1000000 телефонів було продано в "День Знижок" через Alibaba.com, це стало рекордом онлайн витрат за 24 години. Лей використовує ту ж формулу, коли запускає продажі в інших місцях Азії. Наприклад, у листопаді Xiaomi продала 10 000 телефонів менш ніж за 40 секунд в Індонезії, це один з шести регіональних ринків, націлених на непогане зростання, поряд з Гонконгом, Індією, Малайзією, Сінгапуром і на Тайвані. Інші регіони ще попереду. "З першого дня, коли я тільки заснував Xiaomi, моєю метою було зробити глобальну компанію", говорить Лей.
Для здійснення цього плану, в минулому році, він найняв на роботу Хьюго Барру, колишнього віце-президент Google, щоб той контролював всі ринки за межами материка. Зараз на компанію працює 7500 осіб, серед них багато технічних випускників. Команда інженерів Xiaomi працює над моделлю розподілу, що є їхнім козирем. Вони раптово влаштовують неймовірні цінові спалахи на різних ринках, продаючи за раз сотні тисяч продуктів.
Розквіт кар'єри Лея Цзюна настав у середньому віці, починав він з випуску програмного забезпечення Kingsoft, до якої приєднався в 1992 році ставши генеральним директором, через шість років пішов на IPO компанії, а в 2007 році Лей став інвестором. Коли він повернувся в Kingsoft-то зіткнувся з внутрішніми проблемами, але до 2011 він фінансово зміцнився і вирішив вкласти гроші у швидко розвивающуюсь індустрію мобільних телефонів. Він зробив пропозицію Бену Лі який активно займався західними підприємствами, його навіть дорікали за це кажучи "Ви повинні співпрацювати з людьми, яких ви знаєте," але Лей шукав тільки кращих. Вони отримали хорошу інвестицію від гонконского мільярдера, який контролює Hang Lung Properties, і вирішили ризикнути. І ось через 4 роки у Лея вже нова мета: "На самому початку я зробив помилку, думаючи що Xiaomi може коштувати $ 1 млрд," говорить він, "я працював тільки з компаніями, на загальну суму близько $ 1 млрд. Я ніколи не бачив нічого вартого $ 100 млрд. "Лея просвітив один з інвесторів Digital Sky Technologies чиїм хітом є інвестування в Facebook. Він назвав суму яку можна досягти і вона набагато більше 1 млрд. На даний момент Xiaomi хочуть перейти межу 10 млрд $ вартості компанії.
Виступаючи на промисловій конференції в Китаї 19 листопада, Лей заявив, що протягом 10-5 років, хоче стати першим, найбільшим виробником смартфонів у світі. Однак, він неохоче говорить про акції компанії для громадськості, заявивши, що він не має ніякого плану на біржу в найближчі п'ять років. "Найголовніше для багатьох, потрапити у фокус" сказав він. "Якщо у мене є IPO сьогодні, всі стануть багатими, продадуть свої акції, куплять будинок, куплять автомобіль і поїдуть" сказав він. "Але хто ж тоді буде знаходити час і управляти компанією?" Роботи дуже багато, тим більше Лей постійно пробує себе в чомусь новому. Наприклад, 11 листопада було продано 37 000 49-дюймових Xiaomi Мі-телевізорів, після чого компанія вирішила спробувати себе на ринку домашньої смарт електроніки уклавши угоду з постачальником Nest Labs на $ 3,2 млрд. "Xiaomi буде важливим гравцем", говорить Лей, з ентузіазмом виймаючи його мобільний офісний пристрій, зроблений неназваною підтримуваною компанією Xiaomi. Як можна здогадатися нас чекає черговий сюрприз. Лей також, демонструє частину відеозапису з нашої конференції, на Мі-телевізорі за допомогою нової функції на його смартфоні. Дуже багато нових продуктів вийде завдяки інвестуванню Xiaomi в старттапи і деякі великі компанії.
Xiaomi і афілійована інвестиційна компанія Shunwei, в листопаді вклали 300 мільйонів доларів за частку у відео-сайт iQiyi, який є дочірньою компанією пошукового інтернет-гіганта Baidu, це відкриває двері у світ мобільних розваг. Xiaomi виділили бюджет в $ 1 млрд для розважальних порталів і найняли Чень Туна, головного редактора одного з найпопулярніших сайтів новин країни, для запуску цього бізнесу. Компанія також прийняла частку в китайській Youku Todou, що дозволить мати великим доступом до вмісту. Лей інвестують в такі компанії для поєднання цифрового контенту та послуг. Він вважає дуже важливим "те, що знаходиться всередині."
Це гра в стійкість прибутковості, цінова конкуренція неминуче продовжує вичавлювати дохід з продажу смартфонів. Тому, необхідно як робили всі великі керівники в епоху Інтернету, ідеально вивчити користувача і знати що потрібно середній людині, роблячи все складне простим у використанні. З цим завданням дуже добре впоралася компанія Apple, але Xiaomi обійшли їх у необхідності фізичної інфраструктури продажів. "Дивно, що так багато можна зробити на своєму рідному китайському ринку" говорить Лей, тому поки він не планує протягом 3-х років виходити на ринок США. З приводу критики Apple, в тому що Xiaomi копіює їх дизайн, Лей відповів що найняв спеціальних дизайнерів щоб уникнути такої подібності. Тому на такі провокаційні питання він відповідає спокійно.
Прикладом і натхненням для Лея є такі компанії як: Wal-Mart, Costco і HaiDiLao.
Лей націлений на довгу гру, не звертаючи уваги на погрози і конкурентів. Можливо через 5 -10 років Xiaomi дійсно очолять ринок мобільних пристроїв.